12 February 2012

Soalan Yang Dibalas Dengan Soalan

Memang rasa nk bagi penampar jer bila diajukan soalan dengan harapan dapat jawapan tapi dapat soalan balik. Korang pun, termasuk la yg menulis ni 2 kali 5 jer penah buat.... hahahaha

1 - Kita nk pegi makan kat mana ni?
   - Makan kat mana ek? Kat mana tempat makan yg best ek?

2 - Selamberderk bila ko nk bayar duit rumah ni, dh seminggu lewat?
   - Eh, aku tak bayar lagi ke duit rumah, berapa ek duit rumah?

3 - Hari ni berapa haribulan ye?
   - Berapa haribulan ek? kt rumah ko ni xde kalendar ker?

4 - Ni air siapa ni ek?
   - Air apa tu? Milo ker?

5 - Siapa dia budak yg buli kamu td? Cakap kat abang, tau la abang ajar dia.
   - Mana ek budak tu..abang ada nmpk budak pakai baju belang-belang tak?

6 - Ko cakap nk kenalkan aku pada pakwe ko, bila tu?
   - Ada ke aku kata nk kenalkan pakwe aku? Bila ye?

7 - Kenapa ngan ko ni...dah macam ayam berak kapur, ada masalah cakap la?
   - Kenapa ngan muka aku, dah macam ayam berak kapur ker?

8 - Kalo ko dapat la perompak tu, apa kau nk buat?
   - Agak-agak ko la, apa aku akan buat kalau aku dapat perompak tu?

9 - Kenapa ngan ko ni jalan lembab sangat ha, macam itik?
   - Itik jalan lembab ke? Macam mana itik jalan?

10 - Apa perasaan ko kalau dapat tahu awek ko ada boipren lain?
     - Siapa dia, cakap? Cakap? Aku cakap,cakap? Cakap la!!!?

pergh letih nk kene ulang 2 kali kan....klu tanya dijawap ngan pertanyaan lagi....zzzzz

1 comment:

  1. hahahaha...bagi sebijik buku lima baru paham kot :D

    ReplyDelete