11 September 2011

SAKIT GIGI

OH TIDAK......gigi kwn dh sakit balik..adoi..kenapa lah nk sakit plak ni..huhuhu...tension macam ni...xleh tahan sakitnya...arghhhhhh......gigi kwn ni ada 1 yg berlubang dan longgar...malas nk jumpa doktor gigi nk cabut..bukan sbb takut...mungkin takut kot...xlh x takut pun....hehehe.....malas lah nk gi cabut...nk rasa kebas...nnt makan x rasa apa..tp sakit plak gigi ni kalau x cabut....ehehe....biarlah gigi ni tanggal sendiri..lagipun dh longgar...dh goyang2 dah....hehehe...macam budak2 kan xnk cabut gigi...tp budak sekrang berani jer nk cabut...hahahaa....harap2 x sakit lah lepas ni..malas nk rasa sakit ni...x tahan...

argh...sakitnya...

Sape-sape ada pengalaman cabut gigi yg mengerikan atau pengalaman sakit gigi yg melampau2 kongsilah kt ruang komen....argh....sakitnyerrrrrrrrr

16 comments:

  1. aku sakit gigi menjak bulan puasa. geraham tu dah 2x tampal. tampalan ok lagi cuma ada kebocoran belah bawah. bila ada kebocoran, ada jangkitan & gusi bengkak + bernanah. dentist cuma bagi antibiotik & pain killer.

    lepas raya sakit balik. wa tak boleh tahan der.. tu yang minggu lepas, cabut terus. lagi pun geraham tu memang dah goyang.

    setel!

    nasihat aku,
    kalau gigi tu masih kuat, lebih baik g reper. tapi, kalau dah kronik, ko cabut jek. buat apanak tanggung sakit. takusah fobia jumpa dentist. cucuk bius tu tak rasa apa pun. kebas pun sekejap jek.. bukan berhari2...

    ReplyDelete
  2. saye ade pengalaman..
    time form 2..
    biasela ade nurse dtg school kn..
    then..hati nie memang berkoba2 nk cabut gg..
    agaknyer urat garham 2 liat sangat nak cabut..engat sy, 2 jam lah ade dlm bilik tu..then kuwa, penuh darah kat tudung skola..time tu memang tak cabut g gg tu..darah dah banyak tak usah kate lah..
    then, nurse tu soh rest jap..dier kate kalo sy ubah fikiran nak cabut gak, jumpe dier balek..time tu toksah kate..memang gg tengah saket..tak boley jadi nie..last2 mek kptsan, cabut gak selepas 30 minit tak silap..kali ke-2 tulah baru boley..

    tapi memang sangat saket..

    kptusannyer skrg..sy dah xdek gg yang rosak..alhamdulillah..hehe..(^_^)..

    ReplyDelete
  3. sakit tu,tp sekarang cabut gigi x sakit la,doktor skrg dah bagus.huhu

    ReplyDelete
  4. hello, nice blog you have, i am thinking you might like to exchange link with me so i can visit you everyday if i have my time, if you want to please visit back here and comment on the exchange link section so i know, thanks! http://literasura.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Teringat zaman sekolah rendah dulu bila sakit gigi je mesti demam memanjang...! sgt takut dgn ubat bius, sbb mulut boleh kebas..huhu

    ReplyDelete
  6. hehehe..ololo..ciannyer dy..ct xder pengalaman yg mengerikan...tp rse berdebar lah bila nak kena cabut tuh..bila da cabut,tetibe mengalir air mata..hOhO..malu2..

    ReplyDelete
  7. so far x pernah lgi la ade pngalaman sakit gigi ni..
    tp org cakap, sakit gigi ni antare penyakit yang paling sakit.. betol ke ek?

    ReplyDelete
  8. tu lah mu...gigi dok gosok... lain kali dengar hok pok cik nok royok gosok gigi sebelum tido. jange make coklat deh. ingat pesan pok cik.

    ReplyDelete
  9. I just wanna say, pergi klinik swasta. Klu pegi klinik kerajaan, mmg sakit. Klu swasta, minta bius..tak rasa apa2pn!

    ReplyDelete
  10. Sakit lain boleh jumpa doktor.. sakit gigi? ohh tidakkk !

    ReplyDelete
  11. kalau bab gigi mmg sakit..klu da sakit gigi..hati yg tak sakkit pn jadi sakit :)

    ReplyDelete
  12. pegi aje . cabut . nnty sakit lagik susah . tak senang duduk :)

    ReplyDelete
  13. wah...xnk cabut...sakit dowh...xnk rasa kebas....pengalaman yg menarik pun ada...ada sape2 nk tambah lagi pengalaman yg best

    ReplyDelete
  14. mesti susah nak mkn kn..
    makan bubur je la jawabnye.,,, hehe

    ReplyDelete
  15. penah cabut gigi pakai palayar time kecik..hahaha.ce try mesti best. :D

    ReplyDelete